Hjälp - Barnvaktsbokningar

Planera dina möten
Betala säkert
Identitetsverifiering

Varför använda bokningar?

Hantera barnvaktsmöten med lätthet

Allt du behöver på ett ställe. Med bokningar kan du boka tider, se alla kommande och genomförda bokningar och ladda ner betalningskvitton för varje bokning - i en enkel översikt.

Säkra betalningar

Att boka via Babysits är ett säkert och säkert sätt att betala eller få betalt. Din bankinformation delas inte med andra Babysits-medlemmar och med vår betalningsleverantör Stripe kan vi hålla transaktionen säker och minska bedrägerier.

Garanterat, enkelt och kontantfritt

Barnvakter kan förlita sig på garanterade betalningar, medan föräldrar njuter av bekvämligheten med kontantlösa transaktioner.

Hur det fungerar

Bokningar är en tjänst som låter föräldrar och barnskötare boka och betala för sina möten via vår hemsida och app.

Boka en bokning

Det finns några steg mellan att begära en bokning och det ögonblick då barnvakten får betalt.

  1. Begär en bokning - När du har hittat en barnvakt som du vill boka, gå till meddelandena och du hittar möjligheten att skapa en bokning. Välj dag, tid och varaktighet för bokningen och skicka förfrågan.
  2. Barnvakt accepterar bokning
  3. Bekräfta bokningen genom att betala - När du har betalat för bokningen kommer den att bekräftas. Efter att barnvaktstiden har avslutats får barnvakten de intjänade pengarna inom några arbetsdagar.

Avboka en bokning

Att avboka en bokning kan göras upp till 60 minuter efter att barnvaktstiden har börjat. Efter detta är avbokning och återbetalning inte längre möjlig. Klicka på avbryt och ange orsaken till avbokningen. När du har avbokat bokningen får du automatiskt pengarna du betalat tillbaka inom några dagar.

När bokningen avbokas på grund av att barnskötaren inte dyker upp ber vi föräldern lämna en recension på barnvaktens profil. Har du inte lämnat en recension? Då får barnvakten automatiskt en negativ recension efter några dagar.

Lämna en recension

Hur gick bokningen? Glöm inte att lämna en recension på barnvaktens profil. På så sätt kan andra familjer på Babysits se om den här barnvakten är pålitlig och bra på sitt jobb.

Om du inte lämnar en recension får barnvakten en automatisk recension efter några dagar.

Medlemsskydd

Vi använder ett säkert betalningssystem som aldrig delar några av dina kreditkorts- eller bankkontouppgifter med andra medlemmar. Att betala via Babysits är kontantfritt, bekvämt och håller dina personliga uppgifter säkra och säkra. För att tillhandahålla detta och andra medlemsskyddsåtgärder ber vi föräldrarna en avgift på 3 % (30 % för icke-premiummedlemmar) utöver barnvaktskostnaden vid betalning via Babysits-bokningar.

Vanliga frågor

När du har loggat in på ditt konto kan du hitta alla dina schemalagda bokningar. Du kommer att se en flik märkt som "Bokning" bredvid din inkorg. Om den här etiketten inte är synlig betyder det att den här funktionen inte är tillgänglig i ditt land.

Barnvakter får 100 % av pengarna de har tjänat. Föräldrar betalar en bokningsskyddsavgift på 3 % (30 % för icke-Premium-medlemmar) utöver barnvaktens inkomster. På Babysits rekommenderar vi barnvakter att använda plattformen för bokningar på grund av dess inbyggda säkerhetsfunktioner, användarvänlighet och för att den kan hjälpa till att hålla reda på dina intäkter.

Om du har problem med din bokning, vänligen kontakta kundtjänst.

För föräldrar

När bokningen har accepterats av barnvakten får du en betalningsförfrågan. Du kan sedan betala för bokningen för att göra den slutgiltig. När betalningen är genomförd är bokningen bekräftad.

Tyvärr kan det hända att barnvakter inte alltid accepterar dina bokningsförfrågningar. När detta händer kan du skicka ett meddelande till dem för att påminna dem om att acceptera bokningen.

Det kan finnas en situation där något oväntat händer och barnvakten avbokar bokningen. När detta händer kommer betalningen av bokningen att återbetalas till dig automatiskt. Du kommer att få återbetalningen inom 5-10 arbetsdagar. Du kan dubbelkolla om bokningen har annullerats officiellt genom att besöka din bokningssida. Om den inte har gjort det kan du själv avboka bokningen. Avbokade bokningar visas i ditt bokningsarkiv.

På sidan Kontobetalningar kan du se dina betalningskvitton för alla genomförda bokningar.

För barnvakter

Innan du kan acceptera bokningar måste du meddela oss hur vi kan betala dig. Du måste göra en engångskonfiguration av dina utbetalningar. För att konfigurera utbetalningar, gå till betalningssidan.

Efter framgångsrikt genomfört barnvaktsmöte får du betalningen inom 3-8 dagar. Du kommer att få ett mail med vilken dag vi beräknar att betalningen kommer att överföras. Du kan också kontrollera betalningen på bokningssidan.