Tillit är nyckeln till att det kan fungera.

Tillit är nyckeln till att det kan fungera.

När du hittar en barnvakt eller ett barnvaktsarbete är ingenting viktigare för processen än tillit och säkerhet. Babysits är en community-plattform och vi gör vårt yttersta för att uppmuntra communityns beteendeintegritet. Vi gör det på flera sätt, men de viktigaste är:

Identitetsverifieringar

Både barnvakter och föräldrar kan verifiera sitt ID genom att bekräfta deras e-postadress, telefonnummer och ansluta andra onlineprofiler till deras konto. På medlemmars profiler kan du se vilken information som har verifierats.

Profil-recensioner och Referenser

Lär känna barnvakter och föräldrar genom deras profiler, referenser och recensioner. Genom referenser och recensioner kan du se vad andra medlemmar på plattformen har sagt om en barnvakt eller förälder. Be alltid om att få kontakta referenser före det första barnpassningstillfället.

Säker Kommunikation

Använd vår meddelandetjänst för att kommunicera med andra användare. När du kommunicerar på vår plattform drar du nytta av vår automatiska kontrollering som kan upptäcka bedrägeri och misstänkt beteende. För din egen säkerhet bör du endast kommunicera via Babysits meddelandetjänst.

Communityregler

För att uppmuntra och främja ett bättre community har Babysits skapat en uppsättning av communityregler som vi förväntar oss att alla medlemmar ska följa. Alla medlemmar accepterar samhälsstandardarna och villkorna när de registrerar sig på webbplatsen.

Communityregler

Medlemsrapportering

Ser du något, säg till. Vi uppmuntrar och gör det enkelt för medlemmar att rapportera andra som bryter mot våra communityregler, och vi agerar snabbt för att svara på dessa rapporter.

Dessa är bara några av de sätt vi arbetar på för att göra din upplevelse på vår hemsida säker och pålitlig. Vi arbetar noga med att övervaka vår webbplats och se till att jobben och profilerna uppfyller våra riktlinjer.

Tillits- och säkerhetstips

Här är några tips som kan hjälpa dig att få en säker och pålitlig sökupplevelse.

  • Kommunicera genom Babysits
    • Inkludera inte kontaktinformation i din profilbeskrivning för din egen säkerhet
    • Använd Babysits-meddelandetjänsten så att din information hålls säker
  • Planera dina bokningar genom Babysits
    • Använd barnpassningskalendern för att hålla koll på tidigare och kommande barnpassningstillfällen, samt överenskomma tider och priser.
  • Ge aldrig ut dina personliga uppgifter
    • Dela aldrig personliga ID-dokument, din adress, e-post, telefonnummer eller annan finansiell information med dem du möter online
  • Träffas alltid innan det första barnpassningstillfället
    • Träffa den andra personen i verkligheten innan ni börjar jobba tillsammans.
    • Boka ett möte via Babysits på allmän plats där du kan lära känna dem.
  • Be om referenser och eventuella certifieringar
    • Be alltid om referenser innan du bokar en barnvakt. Referenser och diverse certifikat eller dokument kan ge dig en tydligare bild av den andra personens trovärdighet
  • Fyll i startformuläret tillsammans innan det första barnpassningstillfället
    • Fyll i det här formuläret tillsammans innan det första barnvaktstillfället. Detta minskar risken för att problem uppstår under barnpassningen.
      Startformulär
  • Rapportera medlemmar som verkar misstänkliga
    • Känner du att ett annan medlem inte är ärlig eller ber om något annat än barnpassningstjänster? Låt oss veta genom rapporteringsknappen
  • Lär dig att känna igen bedragare
    • Om det låter för bra för att vara sant, då är det nog det!
    • Läs avsnittet om bedrägeri nedan för mer information

För mer tips och mer råd, kolla in:

Communityteman

Bedrägeri

Identitetsbedrägeri inträffar när någon gör olaglig användning av dina personuppgifter. Babysits frågar aldrig om dina personuppgifter. Om en okänd användare frågar om dina personuppgifter, rapportera det till oss omedelbart, eftersom det kan vara ett försök på bedrägeri.

Hur kan du förhindra bedrägerier som användare?

  1. Ge inte information om dig själv till andra användare som du inte känner väl eller litar på.
  2. Var försiktig med personuppgifter som passinformation, e-postadresser, telefonnummer, CV:s etc.
  3. Om du kontaktas av en organisation, bör du först ta reda på mer om organisationen. Om du inte kan hitta information om organisationen, bör du vara uppmärksam på eventuellt bedrägeri.

Tror du att du har blivit offer för bedrägeri?

Om du tror att du är utsatt för bedrägeri, rapportera det till oss omedelbart så att vi kan blockera den aktuella personens konto för att förhindra fortsatt bedräglig aktivitet.
Skicka en rapport till polisen. Vi rekommenderar dig att alltid lämna in en rapport till polisen när du misstänker att du är offer för identitetsbedrägeri.

Varning

Det är viktigt att komma ihåg att bakgrundskontroller inte automatiskt körs på våra medlemmar i communityn. I slutändan är det upp till våra medlemmar att bakgrundskontrollera dem som de kommunicerar och arbetar med. Vi kan ta hand om problem som uppstår med medlemsinteraktioner på vår plattform. Om du har interaktioner som uppstår utanför vår plattform, kan vi inte hjälpa dig med eventuella problem som kan uppstå.