Hjälp - Babysits profil

Babysits profil

Om du har glömt ditt lösenord kan du begära att återställa ditt lösenord genom att klicka på länken "glömt lösenordet" som finns under inloggningsrutan. När du har angett den e-postadress som är kopplad till ditt konto kommer vi att skicka en länk för att återställa ditt lösenord via e-post. Kontakta oss om du fortfarande har problem med att logga in.
Kontakta kundtjänst

Du kan enkelt ta bort ditt konto genom att klicka på "avaktivera konto" längst ner på kontosidan. När du raderar ditt konto kommer din profil också att tas bort från vår plattform. Om du är förälder och har ett Premium-abonnemang kommer även detta att sägas upp.
Kontosida

För att göra din profil privat, logga in på ditt Babysits-konto och gå till din redigera profilsida. Klicka på knappen "gör profil privat".

På Babysits stoppas din automatiska betalning om du säger upp Premium-prenumerationen.

Om du inte längre vill bli debiterad för en Premium-prenumeration men vill fortsätta ha tillgång till ditt konto är detta det bästa alternativet.

Att göra ditt konto privat gör din profil osynlig för andra användare. Denna åtgärd avbryter inte din Premium-prenumeration. Medan din profil är privat kan du fortsätta alla konversationer som du redan har startat med andra användare.

Kontrollera först att du är inloggad på ditt eget lands plattform; du kanske inte kan ange adresser som ligger utanför det land du är inloggad på. Se sedan till att du använder rätt format för ditt postnummer. Kontakta oss om du fortfarande har problem.
Kontakta kundtjänst

Du kan avbryta prenumerationen på Babysits e-posttjänst på aviseringssidan eller genom att klicka på länken för att avsluta prenumerationen i valfritt e-postmeddelande.
Aviseringssida

Du kan ändra ditt lösenord genom att navigera till inloggnings- och säkerhetssidan. Ange ditt nuvarande och nya lösenord och klicka sedan på "spara".
Inloggnings- och säkerhetssida

Du kan ändra din kontotyp på sidan med personlig information på ditt konto. Om du inte kan ändra det själv, kontakta vår kundtjänst.
Personlig information sida
Kontakta kundtjänst

På Babysits följer vi en Fair Use Policy. Det betyder att vi har satt en gräns för antalet meddelanden som en användare kan skicka för att förhindra skräppost och annat missbruk av meddelandetjänsten.

Vårt mål är att uppnå en pålitlig gemenskap där användare bara skickar meddelanden till andra användare när de faktiskt är intresserade av den föreslagna tjänsten. Genom att begränsa mängden meddelanden som användare kan skicka är vår förhoppning också att användarna ska skicka meddelanden av bättre kvalitet.
Om du har nått din gräns kan du kontakta kundsupport för mer information.

Om du inte har fått en verifieringskod kan du begära en ny kod via personinformationssidan.

Det är inte möjligt att ta bort en konversation helt. Du kan dock dölja en konversation genom att klicka på arkiveringsknappen i din inkorg.

Babysits tillåter användare att rapportera innehåll på Babysits som bryter mot våra allmänna villkor eller riktlinjer för communityn. För att rapportera en användare kan du gå till användarens profil och klicka på "rapportera denna profil". När du skickar in rapporten kommer Babysits att meddelas, kan undersöka och vidta ytterligare åtgärder vid behov. Rapporter är konfidentiella, användaren du rapporterade kommer inte att meddelas om din rapport.

Profiler överst i sökresultaten får mest synlighet och intresse.

Så här ökar du din sökrankning:
* Tjäna märken. Fler verifierade profiler med fler märken visas först i sökresultaten.
* Använd plattformen och kontrollera/uppdatera din profil regelbundet.
* Svara snabbt på alla meddelanden du får, i tid.
Tjäna märken

En profilbild som tydligt visar ditt ansikte krävs för förtroende och transparens. Det är osannolikt att föräldrar och barnvakter kontaktar en användare utan profilbild.

För att hjälpa andra användare på Babysits att lättare hitta dig görs offentliga profiler sökbara. Det betyder att din profil också kan inkluderas i sökmotorer, som Google.

Oroa dig inte, om du tar bort din profil från vår plattform kommer den också att tas bort från sökmotorerna. Observera att sökmotorer inte uppdaterar alla ändringar av sidor varje dag. Tänk på att det ibland kan ta upp till 3 månader innan din profil tas bort helt från sökmotorerna.