Hjälp - För familjer
Familjer kan hitta barnomsorgsleverantörer på Babysits genom vår söksida. Du kan ange din stad, adress eller postnummer i sökfältet för att se barnomsorgsleverantörer i ditt område.
Barnomsorgsanordnare som är intresserade kan också kontakta dig om du har en fullständig, synlig profil.
Om du vill skicka ett meddelande till en vårdgivare kan du kontakta dem genom att gå till deras profil och klicka på knappen "kontakt".
Observera: För att kontakta eller svara på barnomsorgsleverantörer måste din profils synlighet vara offentlig eller endast på plattform och du måste ha en aktiv Premium-prenumeration.
Du kan uppgradera till ett Premium-abonnemang via uppgraderingssidan (efter registrering) eller via Babysits-appen.
Du kan säga upp din Premium-prenumeration när som helst. Du kan enkelt göra det på Premium-sidan.
Om du prenumererar på en Premium-prenumeration via iOS-appen måste du säga upp din prenumeration via Apple. Du kan göra det i dina enhetsinställningar via Apple-ID under Prenumerationer.
Om du har några dagar kvar på ditt Premium-abonnemang kan du fortfarande använda premiumtjänsterna under dessa återstående dagar efter att ditt Premium-abonnemang avslutats.
Om du har problem med att säga upp din Premium-prenumeration, vänligen kontakta oss.
Kontakta kundtjänst
I vissa länder finns det en bokningsfunktion där du kan boka tider direkt via plattformen. I dessa länder kan du planera ett möte genom att begära en bokning på barnomsorgens profil eller i inkorgen.
Om du inte ser det här alternativet, i länder där bokningar inte stöds, kan du koordinera möten direkt via meddelandesystemet och komma överens med barnomsorgsleverantören om detaljer.
Läs mer om Babysits bokningssystem.
Jo det kan du! När ditt Premium-abonnemang har sagts upp kan du fortfarande skicka meddelanden till nya barnomsorgsleverantörer inom din avtalsperiod. När din avtalsperiod går ut kan du fortfarande fortsätta konversationer som du redan startade under din Premium-prenumeration, men du kan inte starta nya konversationer längre.
Hur mycket du betalar till en vårdgivare beror på vårdgivaren och situationen.
Barnomsorgsleverantörer sätter sina egna timpriser för barnpassning, baserat på minimilönen, deras kvalifikationer, färdigheter och erfarenhet. Du kan se detta på deras profil.
Du kan också ställa in det pris du vill erbjuda en potentiell barnomsorgsleverantör på din profil.
I slutändan är det upp till dig och barnomsorgen att komma överens om hur mycket ni ska betala dem.
Timpriserna kan variera beroende på hur många barn du har, vilka arbetsuppgifter som krävs, typ av barnomsorg och var barnvaktsjobbet finns.
I vissa jurisdiktioner är det juridiskt obligatoriskt att ordna ett kontrakt. På grund av detta och för att göra barnpassningsupplevelsen smidigare för båda parter, föreslår vi att du fyller i och går igenom vårt intagningsformulär.
Om du hade en negativ upplevelse med en barnomsorgsgivare genom Babysits kan du lämna en recension och/eller blockera användaren.
I vilket fall som helst ber vi dig att anmäla barnomsorgen till vårt supportteam via deras profilsida. Barnvakter kommer då att meddelas om dessa rapporter och vidtar alla åtgärder som kan behövas.
Kontakta kundtjänst
Vi skickar regelbundet påminnelser och e-postmeddelanden till dem och döljer inaktiva profiler på vår söksida. Men det finns också några steg du kan ta:
* På deras profiler kan du se deras senaste aktivitet och deras genomsnittliga svarstid. Vi rekommenderar att du kontaktar barnomsorgsgivare som varit aktiva nyligen för att öka dina chanser att få svar.
* Barnvakter kanske inte har sett eller läst ditt första meddelande. I så fall kan det vara bra att kontakta dem igen.
* Det sista tipset är att vara aktiv själv. Om barnomsorgen ser att du inte har varit aktiv på ett tag eller att du inte svarar på dina meddelanden kan de dra slutsatsen att du inte längre letar efter en barnvakt och chansen är stor att de inte kommer att kontakta dig.
Föräldrar kan begära full återbetalning* av sin Premium-prenumeration inom 14 dagar efter köpet. Efter 14 dagar kan vi tyvärr inte ge återbetalningar.
- Detta gäller endast Premiumprenumerationer köpta direkt från Babysits. Betalningar via tredje part som Apple är uteslutna.
Kontakta kundtjänst för att begära en återbetalning.
På premiumsidan på ditt konto kan du se knappen "uppdatera betalningsmetod". Om så är fallet kan du klicka på den här knappen för att uppdatera din betalningsmetod.
Om du inte ser den här knappen är det för närvarande inte möjligt att uppdatera dina bankkontouppgifter för din Premium-prenumeration. Kontakta oss i så fall om du vill uppdatera dina bankkontouppgifter.