Hjälp - För barnomsorgsleverantörer

För barnomsorgsleverantörer

Du måste vara minst 15 år för att använda Babysits. Om du är under 18 år måste du också be om tillstånd från dina föräldrar innan du registrerar dig på plattformen.
Registrera dig här

Om du vill söka barnvaktsjobb på Babysits kan du kontakta en förälder genom att gå till dennes profil och klicka på knappen "kontakt".
Du behöver ha en aktiv profil och ID-verifiering för att kunna kontakta föräldrar.

Om din profils synlighet är offentlig eller endast på plattform, kommer föräldrar att kunna kontakta dig genom att skicka ett meddelande till dig via vårt meddelandesystem!
Du kan gå till din Babysits inkorg för att svara direkt.

Det är upp till dig!

Barnomsorgsleverantörer sätter sina egna timpriser för barnpassning, baserat på minimilönen, deras kvalifikationer, färdigheter och erfarenhet.

Du kan ange din genomsnittliga timpris för barnvakt för ett barn på din profil. När du redigerar din profil kan du också se det genomsnittliga priset som andra barnvakter har bett om, för att få en uppfattning om vad som är vanligt.

Hur mycket du får betalt kan variera beroende på hur många barn du är barnvakt, vilka arbetsuppgifter som krävs och var barnvaktsjobbet är.
I slutändan är det upp till dig att förhandla fram timpriser med föräldern.

Det är upp till dig att göra överenskommelser om betalningen med föräldern. Föräldern kan betala dig kontant eller föra över pengarna till ditt bankkonto.
I länder där vårt bokningssystem stöds kan föräldrar också betala dig direkt via vår plattform.
Läs mer om Babysits bokningssystem.

Om du kontaktade föräldern via Babysits meddelandesystem kan du lämna en recension om föräldern och/eller till och med blockera föräldern. I alla fall ber vi dig att anmäla föräldern till vårt supportteam, via deras profilsida. Sedan kan vi vidta ytterligare åtgärder som kan bli nödvändiga.
Kontakta kundtjänst

Vi skickar regelbundet påminnelser och e-postmeddelanden till föräldrar och döljer inaktiva profiler på vår söksida. Det är så vi försöker förebygga den här typen av situationer.
Här är några anledningar till varför föräldrar kanske inte svarar och vad du kan göra åt det;
* Som du kanske vet behöver föräldrar ett Premium-abonnemang för att kunna kontakta barnomsorgsleverantörer.
* Föräldrars profiler visar deras senaste aktivitet och deras genomsnittliga svarstid. Vi rekommenderar att du kontaktar föräldrar som har varit aktiva nyligen för att öka dina chanser att få svar.
* Föräldrar letar alltid efter barnomsorgsgivare med de mest detaljerade profilbeskrivningarna, inklusive relevanta erfarenheter som tidigare barnvaktsarbete. Försök att hålla din profil uppdaterad och se professionell ut.

I vissa jurisdiktioner är det juridiskt obligatoriskt att ordna ett kontrakt. På grund av detta och för att göra barnpassningsupplevelsen smidigare för båda parter, föreslår vi att du fyller i och går igenom vårt intagningsformulär.
Läs intagningsformuläret